woensdag 25 december 2013

Welkom

Hallo iedereen!


Ik ben kleuterleidster sinds juni 2011. Ik weet dat het als beginnende leerkracht niet gemakkelijk is om veel materiaal te verzamelen op een korte tijd. Ikzelf vind dat ik niet genoeg begeleid werd tijdens mijn opleiding. Er was altijd de theorie, maar met de praktijk is er toch een enorm groot verschil.


Nadat ik afstudeerde ben ik begonnen met themamappen aan te leggen. Zoals velen onder jullie had ik niet meteen een job in het onderwijs. In mijn vrije tijd begon ik dus met zoveel mogelijk informatie te verzamelen. Er zijn veel bronnen waar je ideeën kan opdoen. Denk maar aan het internet, dit is vooral een bron die veel gebruikt wordt. Maar met internet alleen kom je er niet! Ga ook eens langs in de bibliotheek waar je studeerde, daar kan je een schat aan informatie terugvinden. Ook haal ik veel inspiratie uit dopido, dokadi en doremi. Die hoef je niet perse nieuw te kopen. Eens rondvragen bij familie, kennissen, kijken op 2dehands.be of kapaza.be,... Ik neem vooral veel kopies hiervan en stop deze dan per thema in een map. Zo heb je meteen alles bij de hand als je een thema wil uitwerken! Natuurlijk moet je de originele tijdschriften niet weggooien, maar stop deze dan in een doos en noteer op de achterzijde van je kopies uit welk tijdschrift ze komen. Dan kan je alles gemakkelijk terugvinden.

Ik hoop dat mijn eerste informatie wat nuttig kan zijn voor jullie, maar kom zeker en vast regelmatig een kijkje nemen. Hier zullen er dus af en toe berichtjes komen over wat ik allemaal knutsel voor mijn lieve kleutertjes. Zo kan je zelf ideeën opdoen om zelf iets te maken of om ergens rond te werken.

Geen opmerkingen: